2011. augusztus 10., szerda

A tökéletes fürdőszoba laboratóriuma

A március 10-én induló és a világ egyik legfontosabb szaniteres eseményének tartott frankfurti ISH-hoz kapcsolódóan szakértők gyűjtötték össze, azt a tíz hatás, ami leginkább befolyásolja napjaink fürdőszobaberendezését. Most kiderül, hogyan készül a stílusos, de mégis egyszerű, a technika által vezérelt, de mégis gazdaságos fürdőszoba.
1. Lágyság
A jövő avantgárd fürdőszobája lágyabb, puhább, mindemellett semmi nem állja útját a műszaki kütyüknek. Ezek az innovatív termékek új szemléletet hoznak a fürdőszobába, egyúttal pedig nagyobb mozgásteret biztosítanak a helyiség használójának, aki élek és sarkok nélkül használhatja a fürdőt. A hangsúly az új, vagy eddig szokatlan anyagokra kerül: a meleg, bársonyos anyagokra, a sűrű szövésű szőnyegekre, a kárpitozott talpazatokra és a flexibilis műanyagokra, amik az intimitás hatását erősítik. A puhaság megteremtését azonban nem csak a formák és színek, de a fények is segítik. S mi sem lehet jobb kifejezőeszköze az ilyen fürdőszobának, mint a puha borítású fürdőkád: a gyártók és tervezők folyamatosan új anyagok után kutatnak, amelyek lágyak és rugalmasak, de mégis stabilak és higiénikusak.

2. Zöld gondolatok
A zöld fürdőszoba gazdaságos, természetes és időtálló anyagokból készül, miközben a szaniterek és csaptelepek a legmagasabb technológiával készülnek. A vásárlóknak egyre fontosabb lesz a fenntartható fejlődés követése és az energiahatékonyság. A nemzetközi trendek is azt mutatják, hogy a közeljövő fürdőszobainak egyik legfontosabb rendezőelve ez, amihez hozzájárulnak az energiatakarékos csaptelepek és az újrahasznosított anyagokból készült termékek.

3. Divatirányzatok
Mióta a fürdőszoba egyre inkább központi eleme a lakótérnek, mindinkább fontossá válnak a divatelemek. Már a fürdőszobában is erőteljesen jelentkeznek a személyes ízlés kifinomult jellemzői épp úgy, mint a konyhában vagy a nappaliban. A mosdón, kádon és csaptelepen kívül hangsúlyos szerep jut a burkolatnak, a zuhanyfüggönynek, a törölközőnek és egyéb kiegészítőknek. Az időtálló és letisztult vonalú design az, ami meghatározza tehát a divatos fürdőszobát. Megfigyelhető tendencia az is, hogy egyre divatcég indítja be fürdőszobai kiegészítőket gyártó részlegét, és köt együttműködési szerződést a legnagyobb szaniteres cégekkel, így teremtve meg egy komplexebb életérzést, ami a fogyasztót már a ruhái kiválasztásánál is vezet.

4. Egyszerűség
A demográfiai változásokat figyelve a tervezőkkel szemben támasztott fontos elvárás lett, hogy annyira könnyítsék meg az életünket, amennyire csak lehet. Ez az elv az általános emberi szükségletekre koncentrál kortól függetlenül. Azt tartja szem előtt, hogy senki ne érezze magát kirekesztettnek vagy akadályoztatottnak a bonyolult kezelhetőség, a stílusos kütyük vagy a műszaki túlkapások miatt. Ma az egyik legfontosabb kérdés, hogy mindenki magáról tudjon gondoskodni bármilyen korban legyen, vagy bármilyen betegséggel is küzdjön. Erre a problémára az integráció jelent megoldást, ami segít megakadályozni, hogy az idősebb vagy hendikeppel élő emberek hátrányt szenvedjenek a szociális és gazdasági életben. Az új akadálymentes fürdőszoba praktikus, sokoldalú és elegáns. Nincs túlzsúfolva speciális segédeszközökkel, inkább az egyszerű funkcionalitás,a biztonság, a jól átgondolt és flexibilis design dominál, a különböző segédeszközöket pedig diszkréten el lehet rejteni ott, ahol szükség van rájuk. A jövő fürdőszobájában a stílust nem zárja ki az átgondolt, design-orientált fürdőszoba.

5. Design
Napjainkban a szaniterpiacnak úttörő szerep jut a termék- és enteriőr tervezésben. Egy hagyományos fürdőszoba kevésbé hangsúlyos, mint a designer fürdőszoba, ahol megjelenik az adott tervező jól megkülönböztethető stílusjegye. Manapság a design ösztönző erővel bír, innovatív ötletek megalkotására bátorít és erőt sugároz. A trend a szabad formák és a személyes elemek felé mutat. Mindazonáltal a designerek szabadjára engedett fantáziájának köszönhetően a fürdőszoba saját jogú helyiséggé vált a benne elhelyezett tárgyak minősége és a velük kialakított enteriőrkép miatt.



6. Privát Spa
A wellnesst felváltja a privát spa fogalma a fürdőszobákban. A luxus, az esztétika vonzereje és a testkultúra iránti igény tette szükségessé, hogy a korábban csak közösségi élményként élvezhető spa beköltözzön a fürdőszobába. A privát spa egy olyan fürdőszobai koncepció, ami a rutint rituálévá minősíti át, a vizet mint a tisztálkodáshoz nélkülözhetetlen elemet pedig vízesésként,trópusi esőként vagy légkeveréssel vezeti be. Míg a konyha a modern élet kommunikációs színtere, addig a fürdőszoba a privát szféráé, így magától értetődő, hogy ez a helyiség lesz a luxus körülmények között töltött fizikai és érzelmi kényeztetés helyszíne. A szállodák luxusfürdőihez hasonló körülményeket ültetik tehát át kicsibe, ahol nem csupán a fürdőkád, de a puha kiegészítők, a meghitt és érzéki atmoszféra valamint a rítusok adják a spa hamisítatlan érzést.

7. Vízimádat
Soha ennyire nem vonzotta még a fogyasztókat a víz, annak tiszta formájában, vízesésként vagy esőként zubogva a zuhanyból. És soha ennyire nem éreztette érzelmi hatását a víz, mint napjainkban. Ismét kultúrája lett a fürdőzésnek, ahol a víz valóban sokat tesz a jobb közérzetért - mind a testápolást, mind pedig az érzelmi hatását tekintve. Ezt szolgálja az is, hogy a vízkészítésnek ma már számtalan útja van a vízesést előidéző, hatalmas zuhanyfejtől, a különböző méretű fúvókákig, ráadásul egyes termékek kiegészíthetők víztakarékossági technológiákkal is.

8. Otthonosság
A trend, ami szerint a lakás nem csupán a privát élet színtere, hanem akár a szórakozásé és a munkáé is, szintén új fogalmat adott a fürdőszobának, ahol a napi rutinon túl is szívesen tartózkodunk kikapcsolódás gyanánt. Az egyszerű vizes helyiség fürdőszobává vált, ennek következtében jobban illeszkedik a lakás környezetébe mint korábban. A fürdőszoba határai elmosódtak, hiszen ott ahol a kád van és tisztálkodunk, ott megfér a fittness-, a tv- vagy zeneszoba is. Az összeolvadásnak köszönhetően a fürdőszobában használt anyagok, a bútorok és a kiegészítők is mindinkább otthonossá váltak.


9. Technológia
A legmagasabb minőség és a design találkozása jellemzi a német szanitercégek mérnökei által kifejlesztett legújabb termékeket, melyek a hamarosan kezdődő ISH-n fognak bemutatkozni. Ezek az új darabok felkeltik a vágyat a vásárlókban a szexi elektronikus szerelvények, az éritnőképernyős zuhanyvezérlések és hasonló finomságok iránt. Az ilyesfajta új fürdőszobai technológiák tökéletesítik a mindennapi életet, s nem csupán a kényelmet szolgálják, de valóságos hasznuk is van, hiszen az új technológiás alkatrészek lehetővé teszik a csökkentett vízfogyasztást.

10. Enteriőr
Az az elképzelés, miszerint a fürdőszoba egy derékszögű doboz mosdóval, káddal és wc-vel, megdőlni látszik. Napjaink holisztikus szemlélete szerint a fürdőszoba berendezése hasonlóan nagy figyelmet érdemel, mint a lakás többi helyiségéé. A szaniter piac mára átfordította a hagyományos nézeteket, s az új trend szerint a fürdőszoba egy olyan szoba, ami különböző zónákból áll, elsősorban a higiénia és a megújulás színtere. Mindazonáltal a fürdőszobadesign nem merül ki a termékek tervezésében, fontos kérdés lett a helyiség mérete és elrendezése. A gyártók is egyre inkább úgy tervezik fürdőszobai kollekcióikat, hogy releváns elképzeléseik vannak arról, hogyan fogják használni termékeiket a fogyasztók. Ezek a koncepciók választ adnak a felhasználók valós igényeire, sőt mi több, tanácsot adnak a helyiség berendezésére, színekkel, anyagokkal, fényekkel és kiegészítőkkel. A szaniterek a helyiség legfontosabb helyére, általában középre kerülnek, hogy hangsúlyos zónákat, folyamatos tereket adjanak. A zuhany térelválasztó lesz, a falelemek pedig magukban foglalják a csapokat és a mosdókat, eltűnik a WC, s ha nem is a fürdőszobából, akkor legalább egy elkülönülő falmélyedésbe. A helyiség többi részét pedig a pihenésnek, a kikapcsolódásnak szentelik, ezt jobbára megfelelő bútorokkal és szőnyeggel jelzik.



www.szaniterinfo.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése